3 simpele oefeningen voor minder stress en meer plezier

Doe deze oefeningen op je werk of wanneer je merkt dat je je opgejaagd voelt. Zo breng je de piek gezonde werkstress weer naar beneden. Zodat je met beide voeten op de grond staat. En vanuit een stabiele en rustige houding je werkzaamheden kunt oppakken.

Adem

Ga zitten, sluit je ogen en breng de aandacht naar je ademhaling. Tel je inademing, tel je uitademing. Probeer dan het aantal ademhalingen terug te brengen tot 6-8 keer per minuut. Maak de uitademing langer als de inademing, bij voorkeur door je neus.

Wees vriendelijk naar jezelf

Een klus is af, voor je je laat verleiden tot andere werkzaamheden, beloon jezelf met deze mooie oefening:

Combineer de ademhalingsoefening met een vriendelijkheidsmeditatie. Formuleer een wens met betrekking tot jezelf. Iets wat je jezelf gunt.
Begin met: ‘Moge ik ….. vrede voelen, of gezond zijn, vrij zijn, enz.
Neem de tijd om een wens te vinden die NU bij jou past. Herhaal deze wens zachtjes op het rustige ritme van je adem. Erken gedachten en emoties die naar boven komen. Dwalen je gedachten af, ga dan terug naar je wens en de adem. Het heilzame zit in het herhalen van de wens. Je geeft jezelf de tijd en dus waarde. Je zegt eigenlijk: ik ben het waard.

Wat je moet doen om deze meditatie GRATIS te ontvangen:
Deel hieronder wat jou vreugde geeft en deel deze blog via social media.

Vlaams gesproken; 13.13 minuten, Meer vreugde, vrijheid en overvloed

En tenslotte … wees vriendelijk naar anderen

Glimlach naar voorbijgangers. Geef iemand spontaan een compliment, zonder grenzen te overschrijden. Dus met gepaste afstand en eerst even aankloppen; ‘Mag ik jou een compliment geven?’ Spreek rustig, bouw een stilte in. Overval de ander niet.
Doe iets voor je collega, buur, of kennis, omdat geven leuk is. Geven is ontvangen en vinden op hetzelfde moment plaats. Ontvang de vreugde van het geven. Je wordt er vrolijk van en krijgt meer energie. Meer levensvreugde, en dan gaat het stromen op meerdere vlakken in je leven. Gun het de ander, gun het jezelf. Er is genoeg levensvreugde voor iedereen.

Geplaatst in Blog permalink

Over Samira Ahale

Samira Ahale (1977) is mindfulness- en transpersoonlijk coach en pilatesdocente. Ze helpt mensen in de Marokkaanse Huiskamer voor Mindfulness in Paterswolde in hun zoektocht naar (innerlijke) vrijheid. In haar unieke coaching traject Mini Mindfulness in 3D helpt ze mensen de oorzaak van hun innerlijke onvrede zichtbaar te maken, zodat ze in slechts drie sessies inzicht krijgen, loslaten en vergeven. Het gevolg is een sterkere ik-grens en meer ruimte voor mooie dingen in het leven. En meer vreugde, vrede, vrijheid en vertrouwen.

Geef een reactie