Met sterke voeten kom je een heel eind verder

Voetklachten, ik zie ze af en toe voorbij komen in de groepslessen en met name wanneer de dikke winterschoenen ingeruild worden voor ballerina’s of flip-flops of ander zacht materiaal.  Maak je voeten sterker met eenvoudige oefeningen. Doe ze ‘s ochtends en je hebt een meditatie-moment te pakken. Aanwezig zijn in je lijf, aanwezig zijn in je voeten, want zij brengen je waar je moet zijn.

Je wortels, je verleden, je basis, je fundament

In de training In Balans ZIJN besteden we in de eerste sessie aandacht aan het ik-grensbewustzijn. Wat is mijn psychische ruimte, wat draag ik mee, heb ik een grens of kan iedereen zomaar binnen komen? Je ontdekt hoe groot je ruimte is, hoeveel je op te ruimen hebt en wat je moet doen aan je grens om te zorgen dat je je veilig en beschermd kunt voelen, zodat je je kunt ontwikkelen. En daarom investeren we in het lichaam:

Het lichaam is niets meer dan een raamwerk waarbinnen vermogens ontwikkeld kunnen worden. T7.V.1:1 Een cursus in wonderen

Voeten, het fundament van het lichaam

In de training In Balans ZIJN werken we op emotioneel, mentaal en spiritueel niveau, maar ook het fysieke ontbreekt niet. Lichaamsgerichte oefeningen geven veel inzicht, en naast het inzicht breng je je lichaam in evenwicht. Je ontdekt waar het anders kan, waar het beter kan, zodat jij je goed voelt. Het gaat erom dat jij je goed voelt. Dan maak je namelijk betere keuzes, die leiden naar nog meer ‘goed voelen’. Dan kun je Licht en Vrij ZIJN, in Balans ZIJN en Succes ZIJN.

Fysiek: Een eenvoudige voet-oefening

Ga recht uitgelijnd staan, dus je voeten staan recht onder het bekken. Er past een ‘voet’ tussen je voeten. Je tenen wijzen recht naar voren.
Spreid dan de tenen van je linkervoet. Zo ver als dat je kan. Breng je gewicht op de bal van je linkervoet en haal langzaam je rechtervoet omhoog.
Nu sta je op je linkervoet, en wel op de bal van je voet, met de tenen in spreidstand, in balans.
Hou dit 5 tellen vast en rol dan langzaam terug en blijf op 1 been staan. Druk al je gewicht op je linkervoet. Herhaal hetzelfde met de rechtervoet.

Mentaal: voor een stabiel, evenwichtig en sterk fundament

Mijn sterke voeten kunnen mij leiden. Mijn sterke benen dragen mij. Ik ben bereid het lichaam alles te geven wat het nodig heeft, zodat mijn vermogens, die latent aanwezig zijn, naar buiten kunnen om zich te manifesteren.

Meer mentale training? 

Geplaatst in Blog permalink

Over Samira Ahale

Ik ben Samira Ahale en begeleid drukbezette vrouwen en moeders in het maken van keuzes. Ik help ze bewust te worden van hun grenzen en help ze hun eigen ruimte in te nemen. Ik help ze de nee’s, die ze onbewust belemmert, om te buigen naar een JA. Zodat ze hun talenten, op welk gebied dan ook, ten volle benutten en een positief leven krijgen.

Geef een reactie